Khamis, 31 Disember 2009

KEMENANGAN ISLAM MENURUT AL QURAN


KEMENANGAN ISLAM MENURUT AL QURAN


Kemenangan Islam terhadap agama-agama lain.

" Dia yang mengutuskan RasulNya dengan petunjuk dan agama yang benar(agama Islam), supaya Dia memenangkannya dan meninggikannya atas segala agama yang lain, walaupun orang-orang musyrikin tidak menyukai" (At Taubah: 33)


Mukmin sebagai khalifah di muka bumi

"Dan Allah telah menjanjikan bagi orang-orang yang beriman di antara kamu dan mengerjakan amalan soleh, bahawa Allah akan mengangkat mereka menjadi khalifah di muka bumi, sebagaimana orang-orang dahulu telah menjadi khalifah, dan Allah akan menetapkan agama mereka(Islam) yang diredhainya untuk mereka, dan akan menggantikan ketakutan mereka dengan keamanan. Mereka menyembah Aku dan tidak menyekutukan Aku dengan sesuatu juapun. Barang siapa yang kafir sesudah itu, maka mereka itulah orang yang fasik." (An-Nur: 55)


Mukmin sebagai khalifah di muka bumi.

"Dan Allah telah menjanjikan bagi orang-orang yang beriman di antara kamu dan mengerjakan amalan soleh, bahawa Allah akan mengangkat mereka menjadi khalifah di muka bumi, sebagaimana orang-orang dahulu telah menjadi khalifah, dan Allah akan menetapkan agama mereka(Islam) yang diredhainya untuk mereka, dan akan menggantikan ketakutan mereka dengan keamanan. Mereka menyembah Aku dan tidak menyekutukan Aku dengan sesuatu juapun. Barang siapa yang kafir sesudah itu, maka mereka itulah orang yang fasik." (An-Nur: 55)


Pertolongan Allah kepada Mukminin.

"Sehinggalah rasul-rasul itu telah berputus asa, dan mereka menyangka bahawa mereka telah didustakan, datanglah kepada mereka pertolongan kami, lalu diselamatkan orang-orang yang kami kehendaki. Dan tidak dapat ditolak siksa kami daripada orang-orang yang berdosa." (Yusuf: 110)


Hancurnya perancangan dan tipu daya musuh

"Mereka memikirkan tipu daya dan Allah menggagalkan tipu daya mereka dan Allah adalah sebaik-baik pembalas tipu daya."( Al Anfal: 30)



KEMENANGAN ISLAM MENURUT AS SUNNAH


Tersebarnya Islam di seluruh alam.

Diriwayatkan oleh Tamim Ad Dari, berkata: Aku mendengar Rasulullah s.a.w bersabda: "Sesungguhnya, urusan ini (Islam) akan sampai ke mana sahaja uang sampai oleh malam dan siang. Allah tidak akan meninggalkan sebuah rumahpun daripada penduduk dusun dan kampung melainkan Allah akan memasukkan ke dalamnya agama ini, sama ada memuliakan orang yang mulia ataupun denga menghina orang yang hina, iaitu Allah muliakan dengan Islam dan menghinakan dengan kekufuran. (Riwayat Ahmad)


Kekuasaan Islam di Timur dan Barat

Daripada Thauban daripada Nabi s.a.w bersabda: " Sesungguhnya Allah telah melipatkan bumi bagiku (menghimpunkan dan mengumpulkannya) lalu akau dapat melihat timur dan baratnya. Sesungguhnya kekuasaan umatku akan sampai ke semua tempat bumi yang dilipatkan bagiku.." (Riwayat Muslim)


Kemenangan Muslimin terhadap Yahudi

Daripada Abu Hurairah, bahawa Nabi s.a.w bersabda: "Tidak berlaku kiamat sehingga muslimin memerangi Yahudi. Mereka dibunuh oleh muslimin sehingga orang yahudi bersembunyi di sebalik batu dan pokok. Batu dan pokok itu berkata: Wahai muslim, wahai hamba Allah, Ini dia yahudi berada dibelakangku. Kemarilah dan bunuhlah dia. Melainkan pokok gharqad. Sesungguhnya ia adalah daripada pokok Yahudi" (Riwayat Muslim)


Kembalinya khalifah di atas manhaj Nubuwwah

Daripada Huzaifah, bahawa Nabi s.a.w bersabda: Berlakunya zaman kenabian di kalangan kamu sebagaimana yang dikehendaki oleh Allah untuk belaku. Kemudian Allah mengangkatkannya (menghilangkannya) ketika mana dia mengkehendaki. Kemudian berlaku pula khilafah di atas manhaj kenabian. Maka berlangsunglah ia sebagaimana yang dikehendaki oleh Allah untuk berlaku. Kemudian Allah mengangkat ketika mana Dia mengkehendakinya. Kemudian berlakunya pula pemerintahan raja yang 'menggigit' (zalim). Maka berlakula ia sepertimana yang dikehendaki oleh Allah. Kemudian Allah megangkatkannya. Kemudian berlaku pula pemerintahan raja 'paksaan' (kuku besi). Maka berlakulah ia sepertimana yang dikehendaki oleh Allah. Kemudian Allah mengangkatkannya ketika mana dia mengkehendaki. Kemudian berlaku pula khilafah di atas manhaj kenabiaan

Selasa, 29 Disember 2009

Terbinanya Generasi Munafik

" Ya Allah Ya Tuhanku,seandai kau kurniakan kelebihan ini kepadaku untuk ku membina para fata,kau kurniakanlah kepada ku adik-adik dan sahabat-sahabat yang sudi membantu ku dalam menuju jalan perjuangan ini dengan hikmah dan iman yang teguh.kau jauhkan dariku adik-adik dan sahabat-sahabat yang mempunyai sifat-sifat munafik dalam diri mereka dan kau bakarlah sifat munafik itu,agar akan tumbuh pohonan iman dari abu munafik yang hancur itu.Namun seandainya engkau tidak memilihnya untuk memijak duri-duri di jaLan perjuangan ini,kau jauhkanlah diri ku darinya,agar aku tidak terkena panahan murka mu lantaran dekatnya ku dengannya.

Ya Rahim,ku bermohon kepada Mu,tetapkanlah kaki ku ini di atas jalan para RasulMu ini,tetapkanlah mata ku untuk memandang Syahid sebagai tujuan ku,Hiasilah pendengaranku dengan panggilan-panggilan jihadMu,kerana tiada tujuan lain hidup ini melainkan ku ingin bertemu dengan Mu dalam keadaan Kau menyangiku.. Ameen Ya Allah."



Air mata ku menitis lagi,apabila melihat laporan dari unit khas I.T. kepada siapa lagi ingin aku percaya. setelah 6 bulan unit Khas I.T menjalankan tugas untuk mengesan e-mail-e-mail para du'at kampus yang berdaftar dengan laman web lucah,akhirnya 21 e-mail telah disahkan milik para Du'at ini. semua pendaftaran e-mail itu mesti mendapat pengesahan dari pemilik e-mail terbabit sebelum ia dimasukkan ke data laman web tersebut. Inilah penemuan kami yang pertama setelah hampir 2 tahun berpening kepala melihat kejatuhan izzah para du'at di kampus.

Setelah kami mengkaji silibus dan perlembagaan beberapa buah kampus,semua tidak menuju ke arah murkanya Allah sehingga menurunkan bala Akademik dan kehinaan kepada organisasi Islam di kampus. Akhirnya Allah ilhamkan kepada supaya merujuk kisah dan hikmah salahuddin Al-Ayubi yang menapis para tenteranya. kenapa Baginda Menapis para tenteranya??? tidak lain tidak bukan kerana baginda takut rahmat Allah tidak turun lantaran adanya tentera-tentera yang tidak dekat dengan Allah. tentera yang ditapis itu bukanlah ahli maksiat,mereka cuma tidak mengerjakan solat malam,namun baginda sudah tidak mahu mereka menjadi asbab hilangnya kasih sayang Allah kepada tentera Islam.Apatah lagi jika pejuang ini melakukan maksiat? apa akan jadi kepada organisasi kita seandainya ada ahli dan pimpinannya yang melakukan maksiat kepada Allah? adakah Allah akan memandang organisasi kita dengan kasih sayangnya???


Cuba Sahabat bayangkan,bagaimana para pembawa bala Allah ini jika mereka dilantik menjadi naqib? Adakah akan terbina jiwa-jiwa Islam hasil didikan naqib yang berjiwa munafik? Kami berpendapat ini salah satu faktor yang menyebabkan jatuhnya institusi dakwah di semua peringkat. Setelah kami memahami kisah tersebut,kami memulakan operasi mengesan para pembawa bala Allah ini melalui e-mail mereka. Sahabat-sahabat jangan terkejut jika saya katakan ada juga dari 21 orang ini berdaftar dengan laman web GAY(Laknatullah). Disini saya memberi amaran keras kepada Du'at berjiwa rosak ini:
Rasullullah Shallallahu 'alaihi wa sallam bersabda.
"Ertinya : Barangsiapa yang kalian dapati melakukan perbuatan kaum Luth,
maka bunuhlah kedua pelakunya" [HR Tirmidzi : 1456, Abu Dawud : 4462, Ibnu
Majah : 2561 dan Ahmad : 2727]
Ingatlah bala-bala ini.:

a. Benci terhadap wanita
Kaum Luth berpaling dari wanita sehingga tidak mahu menggauli mereka. Oleh karena itu, hilanglah tujuan pernikahan untuk
memperbanyak keturunan. Seandainya pun seorang homo itu bisa menikah, maka
istrinya akan menjadi korbannya, tidak mendapatkan ketenangan, kasih sayang,
dan balas kasih. Hidupnya tersiksa, bersuami tetapi seolah tidak bersuami.

b. Efek Terhadap Syaraf
Kebiasaan buruk ini mempengaruhi kejiwaan dan memberikan efek yang sangat
kuat pada syaraf. Sebagai akibatnya dia merasa seolah dirinya diciptakan
bukan sebagai laki-laki, yang pada akhirnya perasaan itu membawanya kepada
penyelewengan. Dia merasa cenderung dengan orang yang sejenis dengannya.

c. Efek terhadap otak

d. Menyebabkan pelakunya menjadi pemurung

e. Seorang homoseks selalu merasa tidak puas dengan pelampiasan hawa
nafsunya.

f. Hubungan homoseksual dengan keburukan akhlaq
Kita dapatkan mereka buruk perangai dan tabiatnya. Mereka hampir tidak boleh
membezakan antara yang baik dan yang buruk, yang mulia dan yang hina.

g. Melemahkan organ tubuh yang kuat dan boleh menghancurkannya. Karana
organ-organ tubuhnya telah rosak, maka didapati mereka sering tidak sadar
setelah mengeluarkan air seni dan mengeluarkan kotoran dari duburnya tanpa
terasa.

h. Hubungan homoseksual dengan kesihatan umum.
Mereka terancam oleh berbagai macam penyakit. Hal ini disebabkan karana
lemah mental dan depresi.

I. Pengaruh terhadap organ peranakan.
Homoseksual dapat melemahkan sumber-sumber utama pengeluaran mani dan
membunuh sperma sehingga akan menyebabkan kemandulan

j. Dapat meyebabkan penyakit thypus dan disentri

k. Spilis, penyakit ini tidak muncul kecuali karena penyimpangan hubungan
seks

l. Kencing nanah

m. AIDS, para ahli mengatakan bahwa 95% pengidap penyakit ini adalah kaum
homoseks
Aku merayu wahai sahabat-sahabat yang telah terlanjur bermaksiat ini,bertaubatlah kepada Allah selagi Allah membuka pintu taubat buat kita.

setelah kami berbincang dengan beberapa pimpinan islam beberapa negeri,barulah saya dibenarkan untuk mendedahkan hal ini di blog. agar kita sama-sama dapat mengambil iktibar dari hasil kajian kami ini. Jadi,perkuatkanlah tarbiyyah di kampus masing-masing.Buat masa sekarang,saya lebih suka menggunakan kaedah yang digunakan oleh Ustaz Mustafa Mashur yang mahukan semua gerakan Islam Islam membersihkan golongan-golongan ini dari jemaah Islam.

Isnin, 21 Disember 2009

CeriTa SyediH


Ada tiga orang sahabat si A, si B dan
si C, yang
tinggal serumah di
sebuah apartment setinggi 60 tingkat. Pada suatu
petang setelah tamat
bertugas mereka ini telah kembali dari bertugas
untuk pulang ke rumah.
Dilihatnya ramai orang sedang berkerumun di
depan lif. Rupanya elektrik
padam Dan lif tidak berfungsi... .

si A : Macamana ni... rumah kita lak atas sekali?
si B : Aduhhhh... bikin bingung kepala, nak panjat
tangga larat ke..?
si C : Aku rasa baik kita panjat tangga aje... kita
pun tak tahu bila
agaknya elektrik ada balik
si A : Aku ada satu idea, kita panjat tangga
sambil bercerita,tapi kita
kena bercerita yang sedih aje, sebab kalau kita
buat cerita
lawak... kita akan terasa sesak nafas sebab kita
ketawa... biar kita
serius dengar cerita.

Mereka pun bersetuju, so mereka mulalah
melangkah kaki memanjat tangga
untuk ke tingkat 60. si A mula bercerita... .

si A : Aku masa kecil punyalah sedih dalam
sejarah hidupku... aku
membesar tanpa bapa, bapaku meninggal
semasa aku dalam kandungan, dari kecil
aku... .bla bla bla bla bla... ..

Punya la sedih mereka mendengar cerita si A
hingga meleleh
leleh... sedar tak sedar mereka dah sampai kat
tingkat 20. Mereka berhenti sekejap
bukannya kerana penat tapi berhenti untuk lap air
mata... kemudian Mereka
kembali memanjat sambil si B pula bercerita... .

si B : Sejarah hidup aku lagi sedih, semasa umur
aku 5 tahun kedua ibu
bapaku meninggal dalan kemalangan
jalanraya... aku dibesarkan
oleh abang sulung ku saja yang pada tu berumur
15 tahun. Abang sulung
ku tak bersekolah dan dia bekerja untuk menyara
aku adik beradik seramai
4 orang... bla bla bla bla... ...

Sekali lagi mereka bertiga meleleh
sedih... .punyalah lama cerita si B
dengan tak sedar mereka dah sampai ke tingkat
55. Hanya 5 tingkat aje
lagi... sambil melangkah memanjat tangga yang
ketingkat 56, si C mula
menyampuk

si C : Alaaaaaa... korang punya cerita tak sedih
lagi... cerita aku lagi
sedihhhh punya.
si A : kau ada sejarah hidup sedih juga ke... ?
si C : emmmm... mungkin hari ini dalam sejarah...
si B : cerita aje le... kita dah tinggal 4 tingkat je lagi
si C : aku sedih kerana... KUNCI RUMAH KITA
AKU TERTINGGAL DALAM
KERETA... .UWAAAAAA

Moral of the story... .jangan anggap sejarah hidup
kita yang paling
sedih padahal ada lagi insan lain yang
mengalami sejarah hidup yang lebih
pahit.

Sabtu, 19 Disember 2009

CINTA


Cinta pada dunia, dunia akan pergi. Cinta pada manusia manusia akan mati. Cintalah pada Allah s.w.t kerana Dialah yang kekal abadi.

Hari ini kita begitu asyik dengan cinta. Cinta pada harta, cinta pada dunia dan cinta pada kekasih. Sehinggakan Laila Majnun, Romeo dan Juliet menjadi idola. Kita juga mengaku cinta kepada yang Esa yang pada hakikinya tidak pernah terlintas di sanubari. Buang emak buang saudara kerana kasih hamba turutkan.



Tetapi kita kurang rasa cinta pada Yang Esa. Kita mengaku menyintai Allah tetapi tidak pernah melaksanakan tanggungjawab kepadaNya. Acap kali kita melafazkan cinta sehinggakan lalai untuk membuktikan cinta kita pada Yang Esa. Sekadar sembahyang lima waktu yang kadang kala kita abaikan. Adakah itu bukti cinta kita pada Allah? Sekadar berpuasa lapar dan dahaga sahaja, atau sekadar mengeluarkan zakat atas desakan, itukah yang dipanggil cinta abadi kepadaNya?



Amalan kita hanyalah ala kadar saja. Sedarlah amalan yang kita bangga – banggakan selama ini sebenarnya masih jauh lagi untuk membuktikan cinta pada Allah. Cinta sebenarnya ialah cinta yang dipenuhi keikhlasan begitu juga dengan amalan kita kepadaNya.

TANDA – TANDA CINTA PADA ALLAH S.W.T



1. Cinta pada kematian

2. Bermunajat kepada Allah

3. Sentiasa berzikir kepada Allah

4. Berjuang di jalan Allah

5. Melakukan ketaatan dirasakan nikmat

6. Tidak berduka dengan kehilangan sesuatu

7. Menundukkan nafsu

8. Menjalin kasih sayang sesame makhluk

9. Takut berpaling daripada Allah s.w.t

ukhwah fillahkan lestari selamanya

Khamis, 17 Disember 2009

5 jari


Kelebihan 5 jari anugerah tuhan yang patut kita hargai dan syukuri.

1. Cuba tengok jari anda. Genggam kuat2 & angkat ke atas sambil laung.."Allahu Akbar". Itulah Rukun Islam yang mesti dijunjung.

2. Straight kan jari ke depan dlm keadaan terbuka & Renung dalam-dalam.Itulah kewajipan solat lima waktu jangan kita abaikan.

3. Put ur hand on the table, perhatikan. Start dr jari kelinking yg kecil & kerdil, mcm manusia & apa benda pun akan start dr kecil then membesar & terus membesar. Itulah fitrah insan dan alam seluruhnya. Whatever we do semua start dari kecil. Kegagalan mendidik pd usia muda akan beri impact/kesan yg besar pd masa depan.

4. Then tgk jari kedua, jari manis. Mcm tu jugak la dgn usia remaja..semuanya sweet.. manis mcm jari manis. Ms remaja kita selalu di duga dgn cabaran & dugaan. Hanyan iman & takwa akan tunjukkan jalan kebenaran.

5. Jari ketiga jari yang paling tinggi, jari hantu ibarat alam dewasa kita. At 30's kita dah punya status & ekonomi & career yg stabil but kita kena careful sebab masa ni la banyak "hantu-hantu pengacau" yang datang menggoda. Hantu dengki, hantu ego, hantu tamak, hantu jealous dan macam2 hantu lagi. Kalau gagal kawal emosi khuatir kita masuk ke perangkap nafsu dan syaitan. So kita kena la lipat gandakan ibadat.

6. Jari telunjuk - Jari ni lah yg mengungkap satu dan Esanya Allah SWT ketika solat. Genggam kesemua jari kecuali telunjuk see how Gagahnya telunjuk sebagai penunjuk arah, jadi contoh & tauladan pada jari2 sblm ni. Mcm tu jugak dgn kita perlu jadi role model to the new generation..jadi pembimbing yg kaya dgn idea bernas & a great mind.

7. Lastly renung la ibu jari.. besar/gemuk & pendek compare to the others but it shows kematangan & kehebatan yg membanggakan. Kalau ada ibu jari semua urusan lancar tapi bayangkan kalau takde ibu jari... nak gengam/pegang something cukup susah.. nak pegang sudu pun susah. To young generation, nak buat apa2 rujuk la kat org tua/berpengalaman. Kalau kita patuh pd petunjuk mereka,then boleh la kita say "good" or "yes" sambil thumbs up itulah rahsia kejayaan kita. See all ur fingers and renung/fikir dalam2 dimana kita berada sekarang..

Selasa, 15 Disember 2009

FALSAFAH KEHIDUPAN


Orang yang tidak menganggap dirinya bahagia adalah
orang yang tidak akan hidup dengan bahagia.

Orang berjaya tidak pernah putus asa. Sebaliknya orang
yang mudah putus asa ialah orang yang tidak akan
berjaya.

Apabila kamu bercakap, percakapan kamu adalah patut
diluahkan jika ia difikirkan lebih bernilai daripada
tidak bercakap langsung.

Tiga orang pandang ke luar tingkap, seorang melihat
tanah, seorang melihat pokok, seorang melihat awan.
Ini kerana setiap manusia mempunyai persepsi yang
berbeza. Lantaran itu, jangan berasa marah jika orang
lain berbeza pendapat dengan kita.

Cerek yang kecil adalah lebih mudah panas. Orang yang
berhati kecil mudah berasa marah.Namun tidak sama dengan orang yang marah dan dikawal oleh ilmu.

Orang yang tidak dapat mengawal emosi sendiri adalah
orang yang tidak dianggap merdeka.

Tali gitar yang diikat terlalu ketat akan senang
putus. Manakala tali yang diikat terlalu longgar tidak
akan mengeluarkan bunyi yang merdu. Oleh itu, hiduplah
dalam kesederhanaan.

Kemarahan biasanya bermula daripada fikiran yang tidak
bijak dan diakhiri dengan kekesalan.

Kesedihan yang dialami akan menjadi pudar selepas
suatu jangkamasa berlalu.

Melakukan kesilapan adalah suatu perkara yang biasa.
Sedia memaafkan kesilapan adalah perkara yang luar
biasa.

Manusia biasanya hidup tidak melebihi 100 tahun,
tetapi kerisauan yang dialami lebih daripada 1000
tahun.

Sukailah dengan apa yang perlu anda buat, jangan buat
apa sahaja yang anda suka.

Belajar daripada kesilapan yang orang lain lakukan
akan mengurangkan kesilapan yang mungkin kita lakukan.

Wang adalah alat yang kita gunakan dan bukan alat yang
mempergunakan kita.

Tiada orang yang boleh merisaukan kamu melainkan
fikiran kamu sendiri.

Manusia selalu mengharapkan kegembiraan daripada orang
lain, tetapi jarang memberi kegembiraan kepada orang
lain secara sukarela.

Kesedihan dan kegembiran adalah di tangan sendiri dan
bukannya di tangan orang lain.

Musuh yang paling hebat di dunia ini ialah diri kita
sendiri.

Orang yang paling bodoh ialah orang yang selalu risau
atau marah kerana kesilapan orang lain.

Masa yang kita gunakan untuk mecari kesilapan orang
lain biasanya adalah lebih banyak daripada masa yang
kita gunakan untuk memperbaiki kesilapan sendiri.

Hati fikir perkara baik, mulut cakap perkara baik,
badan lakukan perkara baik.

Semua manusia mempunyai satu mulut dan sepasang
telinga, maka kurangkan bercakap dan lebihkan
mendengar.

Apabila anda menuding jari terhadap kesilapan orang
lain, sebenarnya 3 jari anda telah menuding kepada
diri anda sendiri.

Insan yang berilmu akan menganggap dirinya kurang
ilmu, manakala orang bodoh akan menganggap dirinya
orang yang sangat pandai.

Hadiah yang paling berharga buat teman ialah
bertimbang rasa dan sedia memaafkan kesilapannya.

Bersikap baik terhadap insan yang jahat adalah cara
yang lebih baik daripada bersikap buruk terhadap
mereka.

Dalam hidup ini, sebarang keadaan yang kita temui
adalah kurang penting, yang paling penting ialah arah
yang kita tujui.

Orang biasa akan marah apabila dikritik oleh orang
lain, manakala orang yang mulia ialah mereka yang
memperbaiki diri daripada kritikan orang lain kerana
musuh biasanya akan memberitahu kesilapan yang anda
buat tanpa disedari.

Orang yang berfikiran positif akan melihat peluang
dalam semua keadaan. Manakala orang yang berfikiran
negatif akan berasa risau dalam segala keadaan yang
baik.

Kita perlu menghembus nafas dahulu sebelum menerima
udara yang segar. Kita perlu berusaha
bersungguh-sungguh sebelum menempuh sesuatu kejayaan.

Bagi manusia yang tidak mengenali erti hidup, maka
hidup adalah satu hukuman baginya.

Kadangkalanya, sesuatu masalah yang rumit dapat
diselesaikan dengan menggunakan kaedah yang paling
mudah.

Padi yang semakin berisi akan semakin menunduk,
manusia yang berhemah tinggi ialah orang yang sentiasa
merendahkan diri.

Hayatilah kehidupan anda, janganlah dibandingkan
dengan orang lain.

Kebencian tidak dapat di atasi dengan kebencian,
tetapi hanya dapat di atasi dengan kasih sayang.

Jangan berputus asa apabila menghadapi kesusahan
kerana titisan hujan yang jernih juga berasal daripada
awan yang gelap.

Masa yang diberi kepada kita dikurniakan sesaat demi
sesaat, maka kita perlu menggunakannya sesaat demi
sesaat.

Orang yang kaya bukanlah orang yang mempunyai banyak
harta, tetapi orang yang berasa cukup dengan apa yang
dia ada dan tidak memerlukan lebih daripada itu.

Orang yang miskin bukanlah orang yang tidak berharta
tetapi adalah orang yang sentiasa merasa tidak cukup
dengan apa yang dimiliki.

Orang yang boleh diyakini adalah mereka yang mempunyai
keyakinan diri. Orang yang dapat menegur orang lain
adalah orang yang sedia menerima teguran orang lain.

Orang yang cemerlang bukanlah kerana dia tidak pernah
mengalami kegagalan tetapi disebabkan dia dapat
berdiri lebih teguh selepas kegagalan.

Orang yang cantik tetapi tidak berakhlak bagaikan
bunga yang berwarna tetapi berbau busuk.

Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa
menghormati orang lain.


*Tiada hakcipta terpelihara. Harap dapat
disampai-sampaikan kepada yg lain. ;-)

Isnin, 7 Disember 2009

Anak setan


Umar al-Khattab r. a berkata, terdapat 9 jenisanak syaitan:

1. Zalituun
Duduk di pasar/kedai supaya manusia hilang sifat jimat cermat. Menggoda supaya manusia berbelanja lebih dan membeli barang-barang yang tidak perlu.

2. Wathiin
Pergi kepada orang yang mendapat musibah supaya bersangka buruk terhadap Allah.

3. A'awan
Menghasut sultan/raja/pemerintah supaya tidak mendekati rakyat. Seronok dengan kedudukan/kekayaan hingga terabai kebajikan rakyat dan tidak mahu mendengar nasihat para ulama.

4. Haffaf
Berkawan baik dengan kaki botol. Suka menghampiri orang yang berada di tempat-tempat maksiat (cth:disko, kelab mlm & tempat yg ada minuman keras).

5. Murrah
Merosakkan dan melalaikan ahli dan orang yg sukakan muzik sehingga lupa kepada Allah. Mereka ini tenggelam dalam keseronokan dan glamour etc.

6. Masuud
Duduk di bibir mulut manusia supaya melahirkanfitnah, gosip, umpatan dan apa sahaja penyakit yg muladari kata-kata mulut.

7. Daasim (BERILAH SALAM SEBELUM MASUK KE RUMAH...)
Duduk di pintu rumah kita. Jika tidak memberisalam ketika masuk ke rumah, Daasim akan bertindak agarberlaku keruntuhan rumahtangga (suami isteri bercerai-berai, suami bertindak ganas, memukul isteri, isterihilang pertimbangan menuntut cerai, anak-anak dideradan pelbagai bentuk kemusnahan rumah tangga lagi).

8. Walahaan
Menimbulkan rasa was-was dalam diri manusia khususnya ketika berwuduk dan solat dan menjejaskan ibadat-ibadat kita yg lain.

9. Lakhuus
Merupakan sahabat orang Majusi yang menyembah api/matahari. Dan yg ke 10 (lagi dahsyat)............

10. Isetan.
Sebuah pasaraya yg terkemuka di seluruh duniawi. Terdapat di sekitar KL, Singapore, Beijing &
lain-lain tempat. Kebaikan: Memberi potongan harga pada karnival jualan.
Keburukan: Melalaikan manusia bershopping sehingga lupa waktu sembahyang. ....dan lupe yg lakinya dah tunggu kat kereta.

Pesanan:
Shopping tu agak2 sikit, jangan sampai
berlebihanpulak.
Membazir itulah sebenarnya amalan Syaitan

Rabu, 2 Disember 2009

Munajat

"Dikala malam yag sunyi sepi
Bumi Insan tika ini tenggelam dalam
tidur dan mimpi..
Musafir yang malang ini tersentak bangun
Pergi membasuh diri menghadapMu ...

Tuhan..
Lemah lututku berdiri di hadapanMU..
sedu sedan tangisku keharuan..
Hamba yang serta hina ini..
Engkau terima juga mendekat..
Bersimpuh di bawah duli kebesaran..

Tuhan..
Hamba tidak pasti bagaimana
penerimaanMu
Dikala mendengar pengaduan hamba
yang penuh dosa dan noda ini..
Dalam wahyu yang engkau nuzulkan..

Engakau berjanji untuk sedia
memberi dan menerima pengaduan
Dan sudi memberi keampunan
Dan Muhammad RasulMu yang mulia itu
Ada menyatakan ampunan Tuhan
Lebih besar dari kesalahan
(Lantas)..Hamba percaya kepada tutur kepastian itu
Sebab itu hamba datang Wahai Tuhanku.
Bukan kerana hamba tidak redha
dengan ujianMu...

Cuma hendak mengadu padaMu
Tempat hamba Kembali nanti..
Memohon sakinah,Marghfirah
dan mutmainnah..

-MUNAJAT IMAM BUKHARI-
Related Posts with Thumbnails
Ya Allah... seandainya hari ini aku sedang memimpin, pimpinlah aku untuk memimpin, seandainya aku sedang mentarbiyyah, tarbiyyahlah aku untuk aku mentarbiyyah, tapi ya Allah seandainya aku sedang mencintai manusia tetapkan hatiku untuk mendahului cintaMu dari cinta manusia.. Hidup berjuang untuk berkorban,Syahid jadi impian