Ahad, 21 Jun 2009

Kerana Allah ku taat pada mu


Salam perjuangan buat sahabat-sahabat sekalian. Dalam mengikuti perkembangan semasa Isu unity government, kekadang ia menyebabkan kita menjadi keliru. Namun ada pemimpin-peminpin yang cuba menjernihkan keadaan ini dan tidak kurang juga ada yang secara tidak langsung cuba mengeruhkan lagi keadaan. Antara blog yang saya baca adalah:

http://siasahdaily.blogspot.com
http://kerajaanrakyat.com
http://ibnuzack.blogspot.com/
http://www.zaharuddin.net
http://www.malaysiakini.com
http://tuanibrahim.blogspot.com
http://drmaza.com
http://dzulkhairi.blogspot.com/
http://harakahdaily.com/
http://jiwokelate.wordpress.com
http://arruhuljadid86.blogspot.com/
http://www.khalidsamad.com
dan lain-lain lagi.

Pening dan menyesakkan nafas membaca semua ini. Ada sesetengah sanggup menyumpah seranah kepada Tuan Guru Nik Aziz,Tuan Guru Haji dan Juga lain-lain pimpinan kita.
ada juga yang berpendirian supaya buat muktamar dan ditukar sahaja Tim.presiden PAS ekoran kenyataan Tuan Guru Nik Aziz yang mahu Ust Nasa Meletakkan jawatan.

Yang lebih best,ada juga pemimpin peringkat mahasiswa yang mencabar Ust Nasa untuk berdebat mengenai isu UG ini. Pelbagai mesej dan pertanyaan memenuhi ruang inbox e-mail atau SMS saya bertanyakan pendapat. Saya hanya jawab,"tunggu Syuro putuskan,tak perlulah kita hendak menjadi jaguh dalam menghuraikan isu ini jika kita sendiri pun masih tidak faham,tak perlulah kita hangatkan blog dengan pelbagai polimik yang mungkin benar dan mungkin fitnah".



TGHH hadi sebagai pemandu Pas baru nak start enjin,tapi ahli-ahli kat bawah dah tekan minyak guna gear lima. langsung tidak mengambil kira adab-adab dalam berjemaah. TGHH baru bagi cadangan untuk dibincangkan secara ilmiyyah tentang UG ni,tapi ahli yang kat bawah ni dah kalut buat persiapan nak serang para kepimpinan. sedarlah sahabat-sahabat semua,kita baru sahaja habis muktamar,cuba latih diri untuk wala pada keputusan mesyuarat walau kita rasa cadangan kita tu bagus tahap lima bintang pun. Cuba lah merendah diri walau jawatn kita dah sampai tahap langit ke 7 pun.



TGNA,TGHH dan ust Nasa adalah para ulama yang menerajui gerakan Islam di malaysia. mereka memutuskan sesuatu bukan sekadar dengan logik akal semata. perbezaan pendapat antara mereka adalah rahmat. kerana tali pengikatnya adalah Sumber Islam itu sendiri. Tapi kita ahli kat bawah yang jahil buta tuli dan baru kenal islam sikit2 ni pula yang melebih dalam mengeluarkan hujah yang kadang-kadang hanya berpandukan kepada hujah akal dan sentimen semata.

Islam sedang memimpin perubahan,ia harus dipimpin oleh Ahlinya. Ingatlah sahabat-sahabat, Dua ulama ini sedang menguji ahlinya. sebagai satu persiapan untuk menghadapi ujian yang lebih besar...iaitu ujian kemenangan

mungkin sahabat-sahabat boleh rujuk artikel yang saya tulis sebelum ini untuk melihat apakah yang sedang kita lalui ini.

Allahuakhbar...jauhkan dari diriku sifat sombong jika berilmu,sifat bongkak jika berbakat,sifat buta jika berkuasa dan kurniakanlah pancaindra yang senangtiasa bersamaMu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
Ya Allah... seandainya hari ini aku sedang memimpin, pimpinlah aku untuk memimpin, seandainya aku sedang mentarbiyyah, tarbiyyahlah aku untuk aku mentarbiyyah, tapi ya Allah seandainya aku sedang mencintai manusia tetapkan hatiku untuk mendahului cintaMu dari cinta manusia.. Hidup berjuang untuk berkorban,Syahid jadi impian