Selasa, 23 Jun 2009

Kerana Allah ku taat pada mu (2)

Tidak ada kalimah lain yang mampu saya ungkapkan,tidak ada kata dan perbuatan yang mampu saya tampilkan melainkan sujud syukur melihat para pemimpin kita menyelesaikan masalah kerajaan perpaduan dengan penuh hikmah dan perbincangan yang penuh dengan kasih sayang. saya rasa semua kebimbangan para pendokong gerakan Islam ini akan terlerai jika membaca harakahdaily di link: harakahdaily

Hampir saja saya melaungkan takbir memecahkan kesunyian negeri di bawah bayu ini. setelah beberapa hari hati ini sedih memikirkan perangai dan sifat-sifat ahli gerakan kita yang begitu cepat menghukum para pimpinan kita dan ditambah lagi kesedihan saya yang sekarang ini masih terasa adalah kerana melihat para ummat Islam di sabah ini. Insyaallah akan saya nukilkan satu artikel khusus kepada para pembaca yang bersemangat tinggi dan sanggup berkorban demi perjuangan ini agar akan ada satu sinar baru yang akan datang dari semenanjaung atau akan kita nyalakan sinar islam dengan pengorbanan anak bumi ini sendiri di Borneo ini Insyaallah.



Wahai sahabat-sahabat,lihatlah dan contohilah mereka. perbezaan pendapat antara para ulama akan menambahkan lagi kasih sayang di antara mereka. kerana mereka berbeza pendapat dalam mencari kata sepakat yang terbaik yang mana tunjangnnya adalh Al-Quran dan Sunnah. COntohilah mereka wahai diri dan sahabat-sahabat sekalian. kita bakal menggantikan mereka suatu hari nanti. Andai kita masih lagi berperangai seperti para sang munafik berbalah,apa akan jadi pada gerakan islam ini jika pemimpinnya adalah kita? kita begitu keras sesama muslim. Betul kata Tuan Guru Haji Hadi suatu ketika dahulu,kita masih belum cukup syarat untuk menang dan memerintah malaysia. kerana para rijal kita masih belum cukup untuk menanggung beban ujian kemenangan. Didik dan tarbiyyahlah wahai diri dan sahabat. jangan menuding jari kepada pemimpin kita untuk turun mentarbiyyah ahli bawahan. anda selaku orang di tarbiyyahlah yang harus menghasilkan lebih ramai lagi para mujahidin di malaysia ini. yang berpantang maut sebelum ajal dan yang sanggup gugur sebagai syuhada. Dewasa ini Islam memerlukan pemuda seperti ini. bukan pemuda yang hanya pandai mencipta kontroversi murahan dan pandai berpidato serta berhujah semata.



Sebarkanlah seruan pemimpin kita melalui SMS,e-mail,blog dan sebagainya supaya dihentikan segera segala perbalahan yang melibatkan UG ini. Ia sudah selesai. Jika ada lagi yang cuba mengungkit-ngungkit tentang perkara ini,anggaplah ia adalah dari kalangan musuh kita..musuh harus dilayan musuh.jika perlu dengan kekerasan layan ia mahupun dengan kelembutan.



Wahai adik-adik, dan sahabat-sahabat teman seperjuangan,rapatkanlah kembali saff perjuangan kita di semua peringkat. Ambil posisi masing-masing. mari kita sinarkan islam di malaysia dengan seruan dakwah dan tarbiyyah. Walau pun mungkin kita tidak sempat melihat kemenangan itu suatu hari nanti,tapi biarlah kita bahagia menjadi teman para Syuhada diwaktu itu.

Allahuakbar...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
Ya Allah... seandainya hari ini aku sedang memimpin, pimpinlah aku untuk memimpin, seandainya aku sedang mentarbiyyah, tarbiyyahlah aku untuk aku mentarbiyyah, tapi ya Allah seandainya aku sedang mencintai manusia tetapkan hatiku untuk mendahului cintaMu dari cinta manusia.. Hidup berjuang untuk berkorban,Syahid jadi impian