Jumaat, 17 Oktober 2008

MISTERI



Doktor dan jururawat di sebuah hospital merasa hairan
kerana semua pesakit yang ditempatkan di Unit Rawatan
Rapi (ICU) meninggal dunia pada hari yang sama ( malam
jumaat) jam 12 malam. Malah ramai yang beranggapan
ia suatu yang aneh dan berkaitan dengan hantu !!.

Tiada siapa yang berani menyiasat.... Namun begitu,
mahu tidak mahu > terpaksa juga mereka
mencari puncanya demi menjaga reputasi hospital
tersebut. Malam jumaat berikutnya, masing2 menunggu jam
12 malam dengan > penuh debar. Mulut tak lepas dari
membaca ayat suci Al-Quran. Malah ada > yang mula
berzikir dan membaca entah apa doa. Jam semakin
menghampiri 12 malam, masing2 semakin berdebar.

Dalam bilik > ICU tersebut hanyalah sekujur tubuh pesakit
yang nampaknya tenat. Hanya > bergantung kepada alat
bantuan pernafasan untuk hidup. Tepat jam 12 malam,
debaran makin terasa. Jantung bagaikan tersentak bila
melihat satu lembaga > hitam sedang menuju ke bilik
ICU itu sambil menarik sesuatu. Masing 2
terus bersembunyi, menggigil ketakutan,
ada yang nak terkucil.

Pintu bilik ICU terbuka, kerkaeet.............
lembaga hitam tu melangkah masuk...... tap! tap! tap! tap!
tap! tap! tap! tap! tap!. > bunyi tapak kaki.
Rupa-rupanya..... Makcik Kiah yang bertugas sebagai
cleaner pada setiap malam jumaat tu
(shif pukul 12 malam) lantas mencabut power supply
alat bantuan pernafasan dan lantas
mencucuk plug vacuumnya lalu memulakan tugasnya! >


Haghu sungguh..!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails
Ya Allah... seandainya hari ini aku sedang memimpin, pimpinlah aku untuk memimpin, seandainya aku sedang mentarbiyyah, tarbiyyahlah aku untuk aku mentarbiyyah, tapi ya Allah seandainya aku sedang mencintai manusia tetapkan hatiku untuk mendahului cintaMu dari cinta manusia.. Hidup berjuang untuk berkorban,Syahid jadi impian