Sabtu, 14 Februari 2009

KAPAL AMERIKA BERLABUH DI PULAU PINANG


Kita mahu Kerajaan Malaysia mengusir segera kapal perang Amerika 'New Orlean' daripada perairan laut negara ini sebagai membantah sokongan Amerika yang menjadi dalang serangan rejim Israel yang membunuh ribuan umat Islam di bumi Palestin.

Bantahan yang dihadiri sama oleh Presiden Teras Pengupayaan Melayu (TERAS), Haji Azmi Abdul Hamid dan Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri, Ustaz Hafiz Nordin berkumpul di hadapan pintu utama Pelabuhan Swettenham di mana kapal perang itu berlabuh.

"Seramai 100 orang pemuda Islam berkumpul mengatakan bantahan kedatangan tentera laut Amerika sejak 11 - 15 Februari. Kedatangan mereka disedari apabila ada kalangan kita sendiri melihat mereka membeli belah, berkunjung ke pub dan sebagainya. Tambahan lagi di kapal tersebut ternyata berkibar bendera Amerika, " ujar Ketua Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan PAS Tanjung, Rasidi Salim ketika mengiring Yang Dipertua PAS Tanjung membuat laporan polis di Balai Polis Lebuh Pantai selepas solat Jumaat semalam.

Sementara itu, YDP Tanjung, Yaacob Omar berkata, kedatangan tentera Amerika khususnya di Pulau Pinang nyata membuktikan negara Malaysia menyokong dasar Amerika dengan membelakangkan keganasan yang menjadi amalan negara itu sejak dulu.

Menurutnya, rakyat tidak akan lupa resolusi 1860 Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) yang mendesak bekalan dan pengedaran bantuan kemanusiaan tidak disekat ke Gaza namun Amerika tidak menyokong resolusi berkenaan.

Ini menandakan, dasar Amerika jelas bertentangan dengan amalan kemanusiaan yang menjadi sebahagian perencanaan PBB.

"Sebagai seorang Islam tentunya tidak lupa penentangan Amerika terhadap resolusi 1860 PBB yang mahu bekalan dan pengedaran bantuan kemanusiaan tidak disekat ke Gaza tetapi Amerika pula menentang kononnya untuk menghancurkan gerakan Hammas yang dianggap 'penjenayah antarabangsa'.

"Kerajaan Malaysia sepatutnya lebih prihatin dengan kedatangan kapal perang tersebut kerana ia boleh merebakan lagi api kemarahan umat Islam yang baru sahaja sejuk setelah rejim Israel mengundurkan tenteranya,"jelasnya.

NGO Islam juga tidak mahu Malysia menjadi talam dua muka dalam membela penduduk Gaza yang sedang dibunuh oleh Israel yang didalangai oleh Amerika di Palestin.

Di harap dengan tindakan terhadap kehadiran kapal tersebut akan menjadi pengajaran kepada mereka pada masa akan datang.

"Kita meminta Kerajaan Malaysia dedahkan perjanjian sulit antara dua negara terbabit sehingga membolehkan kapal perang Amerika berlabuh di perairan Pulau Pinang,"tegasnya.

KEPADA semua ahli Exbdlkp dan Alumni, sama-samalah kita berusaha untuk boikot secara berstrategi 7 barangan utama Amerika dan yahudi. Jangan kita bersifat pepsi COLA,yakni apabila berita saudara seislam kita di bunuh baru kita bersemangat. Istiqamahlah menentang dan menghancurkan musuh-musuh Allah itu. (layari :http://islamreturn.blogspot.com/2009/01/blog-post_13.html)

Saya sendiri telah meninjau di kawasan Pulau Pinang ini sebelum demontrasi dimulakan, bagaimana kita melihat para tentera AMerika laknat ini begitu bebas berjalan di daratan tanah air kita. Kita perlu mengutuk sekeras-kerasnya di atas kebodohan kerajaan Malaysia dan kebengongan kerajaan Pulau PInang Membenarkan kehadiran Musuh Allah itu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

lazada